මානවයා මේ විශ්ව ධරණිතලයේ බිහි වූ දා සිට ඒ මානවයන් අතර පැවති යම් දෙයක් වේද ඒ සන්නිවේදනයයි. වාචිකව මෙන්ම නිර්වාචිකවද මිනිසා සන්නිවේදනය ඔස්සේ තම සිතුවිලි, අදහස්, හැඟීම් ප්රකාශයට පත් කළා. සන්නිවේදනය කවරාකාර මාධ්යයක උපයෝගීත්වයෙන් සිදුවුවද එම සන්නිවේදනය සාරවත් ඵලදායී යථාර්ථයක් බවට පත් වන්නට නම් ග්රාහකයා මැනවින් සහ අවබෝධයෙන් සවන් දෙන්නෙකු බවට මුලින්ම පත් විය යුතුයි. අද දවසේ මගේ තීරු ලිපියට මා එවන් පූර්විකාවක් සනිටුහන් කළේ සාවධානව ඉවසීමෙන් සහ අවබෝධයෙන් ඇහුම්කන් දීමේ ගුණය වේගවත් සමාජ යාන්ත්රණය තුළ දෝලනය වන බහුතර පාරිභෝගිකවාදී ජීවිත අභ්යන්තරයේ සැබැවින්ම මා නොදකින හෙයින්.
මේ සත්ය පෞද්ගලික ජීවිතයේදී වෘත්තීය ජීවිතයේදී මෙන්ම සමාජ ජීවිතයේදී ඔබ අත් දකිනවා ඇති. සන්නිවේදනය කියන්නෙ මොකක්ද? හුදෙකලා වූ ඕනෑම දෙපාර්ශ්වයක් හෝ ඊට වැඩි සංඛ්යාවක් අතර වාචිකව හෝ නිර්වාචිකව සිදුවන පණිවිඩ හුවමාරුව සන්නිවේදනය කියලා කියන්න පුළුවන්.
තවත් ආකාරයකින් සන්නිවේදනය කියන්නෙ එක් ස්ථානයක සිට තවත් ස්ථානයකට තොරතුරු හුවමාරු කිරීමක්. සබඳතාවලදී, ඔබ අත්විඳින දේ සහ ඔබේ අවශ්යතා මොනවාදැයි වෙනත් කෙනෙකුට පැහැදිලි කිරීමට සන්නිවේදනය ඔබට ඉඩ සලසනවා. සන්නිවේදනය කිරීමේ ක්රියාව ඔබේ අවශ්යතා සපුරාලීමට පමණක් නොව, එය ඔබේ සම්බන්ධතාවයට සම්බන්ධ වීමටද උපකාරී වෙනවා.
එම සන්නිවේදන කාර්ය සම්පූර්ණ වීම විෂයෙහි අදහස් ප්රකාශ කරන්නෙකු මෙන්ම සවන් දෙන්නෙකුද සිටිය යුතුයි. එහෙත් අද බොහෝ මිනිසුන් අතර අර්බුද නිර්මාණය වීම විෂයෙහි හේතුවෙලා තියෙන්නෙ එවන් පැහැදිලි සන්නිවේදනයක් සහ සවන්දීමක් නැති වීම. බොහෝ මිනිසුන් තුළ තම මතය විශ්වාසය හෝ ඇදහිල්ල නිවැරදිය, ඒ හා කිසිවෙකුට තර්ක කළ නොහැකිය යන රළු උද්දච්ච හැඟීම් පවතිනවා.
ලෝකය නිර්මාණය වී තිබෙන්නේ විවිධත්වය කරණකොට ගෙන. එහෙයින් කිසිවක ඒකාධිකාරයක් නොව අවැසි වන්නේ සියල්ලෙහි සුන්දර සම්මිශ්රණයක්. බොහෝ මිනිසුන් තුළ දකින්න ලැබෙන්නෙ සෑම දෙයක්ම විවේචනය කිරීමේ චෝදනා කිරීමේ මානසිකත්වයක්. ඇයි ඔබට සිතන්න බැරි විසඳුම් මුණ නොගැසෙන ඕනෑම ප්රශ්නයකට වුවත් විකල්පයක් ඇති බව. චෝදනා නගන්නෙකු නොවී ඇයි ඔබට බැරි නිර්මාණශීලි විසඳුම් විකල්ප ඉදිරිපත් කරන්නෙකු බවට පත් වෙන්න. මේ සඳහා සන්නිවේදනය වැදගත් වෙනවා.
සම්බන්ධතාවයකදී පැහැදිලිව සන්නිවේදනය කිරීමට සවන්දීම වැදගත්. සවන්දීම ඔබට වඩා හොඳින් තේරුම් ගැනීමට සහ ඔබව වඩා හොඳ සන්නිවේදකයෙකු බවට පත් කිරීමට ඔබේ හැකියාව වැඩිදියුණු කරනවා පමණක් නොව, ඔබ සමඟ කතා කිරීමේ අත්දැකීම අනෙක් පුද්ගලයින්ට වඩාත් ප්රියජනක කරනවා.
හොඳින් සන්නිවේදනය කිරීම කොටස් දෙකකින් සමන්විත වෙනවා. එනම්, ඔබේ අදහස් ප්රකාශ කිරීම සහ අන් අයට සවන් දීම. ගොඩක් අයට දෙවැනි කොටස අමතකයි. බොහෝ අය කතා කිරීමට දක්ෂයි, නමුත් වෙනත් කෙනෙකුගේ සිතුවිලි සහ හැඟීම් ඇසීමට යොමුවෙන පිරිස අඩුයි. සවන් දීම ඉතා අභියෝගාත්මක වෙන්න පුළුවන්. එය ඉතා සුළු පිරිසකට ස්වභාවිකවම පිහිටනවා. සවන්දීම වැඩිදියුණු කිරීමට, ඔබ වඩාත් චේතනාන්විත වීම අවශ්යයි.
සවන්දීම සෑමවිටම පුද්ගලයින් අතර විශ්වාසය ගොඩනගනවා. ඔබ යමෙකුට ඇහුම්කන් දීමට උත්සාහ කරන විට, ඔවුන් ඔබේ උනන්දුව හඳුනා ගන්නවා. මෙය ඔවුන්ට ඔබ සමඟ අදහස් හුවමාරු කර ගැනීමට සහ විවෘතව සිටීම වඩාත් පහසු කරනවා. ඔවුන්ගේ සිතුවිලි සහ හැඟීම්වලට ගරු කිරීමට ඔවුන් ඔබව විශ්වාස කරන්නෙ නැහැ. සවන් දීම පුද්ගලයින් අතර වරදවා වටහාගැනීම් අඩු කරනවා. සවන් දීම ගැටුම් අඩු කිරීමට උපකාරී වෙනවා. දුර්වල සවන්දීමේ හැකියාව බොහෝ ගැටුම්වලට මුල වශයෙන් පෙන්වාදෙන්නට පුළුවන්. වැරදි වැටහීම් ඇති කිරීමට අමතරව, හොඳින් සවන් නොදීම වැදගත් සංවාදවල යෙදී සිටින පුද්ගලයින් කලකිරීමට පත් කරනවා. ඔබ අනිවාර්යයෙන්ම එකඟ විය යුතු නැහැ. නමුත් වෙනත් ඉදිරි දර්ශනයක් ඇසීමට උත්සාහ කිරීම වැදගත්.
සවන් දීම ආදර සබඳතා වැඩි දියුණු කරනවා. ප්රේම සබඳතාවල බොහෝ ගැටුම් සහ සිත් වේදනාවන් පිටුපස තිබෙන්නෙ දුර්වල සන්නිවේදනය ප්රේම සබඳතාවක් ශක්තිමත් කරගන්න අවශ්ය නම් අනිවාර්යයෙන් දෙදෙනා අතර සන්නිවේදනය ශක්තිමත් කරගැනීම වැදගත් වෙනවා. විවාහ ජීවිතයක ගැටලු ඇති වූ අවස්ථාවල මුලින්ම ඇනහිටින්නෙ සන්නිවේදනය. දෙදෙනෙක් අතර සන්නිවේදනය ශක්තිමත් වූ විට බැඳීම් ශක්තිමත් වෙනවා. ගැටලු ඇති වෙන්නෙ නැහැ.
සවන් දීම ව්යාපාරික සබඳතා වැඩි දියුණු කරනවා. වඩා හොඳින් සවන් දීමෙන්, ඔබට සගයන් සහ ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ ශක්තිමත් සබඳතා ගොඩනගා ගන්නට පුළුවන් වෙනවා. ඔබ හොඳ සවන් දෙන්නෙක් නම් ඔබ සමඟ වැඩ කරන මිනිසුන්ට ගෞරවයක් සහ ආශාවක් දැනෙනවා. සවන් දීම ඔබේ ආදර හෝ ව්යාපාරික සබඳතා වැඩි දියුණු කරනවා පමණක් නොවේ, එය ඔබගේ මිත්රත්වයද වර්ධනය කරනවා. ඔබ ඔබේ පැරණි මිතුරන්ගෙන් දුරස් බවක් දැනෙනවා නම් හෝ අලුත් අය සමඟ සම්බන්ධ වීමට උත්සාහ කරන්නේ නම්, වඩා හොඳ සවන්දෙන්නෙකු වීම වැදගත්. ගැඹුරු මිත්රත්වයන් වඩා හොඳ ශාරීරික හා මානසික සෞඛ්යයකට සම්බන්ධයි.
ඔබ රුකියා ස්ථානයේ හෝ පාසැලේ සිටියත්, සවන් දීම ඔබේ සාර්ථකත්වයට ඉතා වැදගත් වෙනවා. හොඳ සවන්දෙන්නන් තොරතුරු රඳවා තබා ගැනීමට, ඔවුන්ගෙන් අවශ්ය දේ තේරුම් ගැනීමට සහ නිවැරදි ප්රශ්න ඇසීමට වැඩි ඉඩක් සලසනවා. කණ්ඩායම් ව්යාපෘති සහ රැස්වීම්වලදී මෙය වටිනා කුසලතාවක්. බොහෝ අය සිතන්නේ ඔවුන් දායක වීමට බොහෝ දේ කතා කළ යුතු බව. නමුත් සවන්දීම වඩා වැදගත් වෙනවා. හැමෝම එකිනෙකාට ඇහුම්කන් දෙනවා නම්, වැරදි වැටහීම් අඩු වෙනවා.
ඔබට වඩා හොඳ නායකයෙකු වීමට අවශ්ය නම්, ඔබ වඩා හොඳ සවන්දෙන්නෙකු විය යුතුයි. ක්රියාකාරී සවන්දීම ඔබේ කණ්ඩායමේ අනික් පුද්ගලයින්ගේ අදහස් අතර සම්බන්ධතා ඇති කර ගැනීමට, විවිධ දෘෂ්ටිකෝණ ඇසීමට සහ වරදවා වටහාගැනීම් වළක්වා ගැනීමට උපකාරී වෙනවා. හොඳ කණ්ඩායම් නායකයෙකු සෑම කෙනෙකුටම ගෞරවයක් දැනෙන බව සහතික කරනවා. එයින් අදහස් කරන්නේ ඔවුන් සියල්ලන්ටම සවන් දෙන බවක් දැනෙන බව. හොඳ නායකයින් කියන්නෙ ඉතා හොඳින් තම අදහස් ප්රකාශ කරන පුද්ගලයින්. ඔවුන් විශිෂ්ඨ සවන්දෙන්නන් වශයෙන් පෙන්වා දෙන්න පුළුවන්.