2023 ජුලි 01 වන සෙනසුරාදා

දවස් 5ක් බැංකු වහගෙන ලංකාවේ ණයට කරන්න හදන වැඩේ

 2023 ජුලි 01 වන සෙනසුරාදා, ප.ව. 02:00 36
ණය ප්‍රතිසංස්කරණය හෙවත් ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණයට යාම පිළිබඳ මේ වනවිට රට පුරා විශාල ආන්දෝලනයක් පැන නැගී තිබේ. මෙම ක්‍රියාමාර්ගය නිසා තම තැන්පතුවලට හානි සිදුවේ යැයි බැංකු තැන්පතුකරුවෝ බියෙන් පසුවෙති. සේවකයන් බියට පත්වී ඇත්තේ සේවක අර්ථසාධක අරමුදලේ සහ සේවක භාරකාර අරමුදලේ පවතින ස්වකීය මුදල්වල අඩුවීමක් ඇතිවනු ඇතැයි යන සැකයෙනි. වාණිජ බැංකු සහ මූල්‍ය ආයතන බිය වී ඇත්තේ තමන් රජයට ලබාදුන් ණය මුදල් සහ පොලී මුදල් කපා දමනු ඇතැයි කියමිනි. මේ තත්ත්වය මත සති අන්තයේ සිදුවන විපර්යාසය පිළිබඳ සෑම අංශයක්ම දැඩි ලෙස භීතියට පත්ව සිටින බව පෙනෙන්නට තිබේ.

බැංකු කෙරෙහි විශ්වාසය පළුදු වූ විට ඇමෙරිකාවේ සිදුවූවා මෙන් බැංකු තැන්පතුකරුවෝ ස්වකීය මුදල් බැංකුවලින් ආපසු ගැනීමේ ප්‍රවණතාවක් උද්ගත වනු ඇතැයි පවසන්නෝ සිටිති. ගනුදෙනුකරුවන් එකවිට ස්වකීය තැන්පතු ආපසු දෙන ලෙස ඉල්ලා සිටියහොත් බැංකුවලට එය ඉටු කරන්නට නොහැකි වනවා ඇත. එවිට සිදුවිය හැක්කේ ඇමෙරිකාවේ මෙන් වාණිජ බැංකු රජයට පවරා ගැනීමක්ද? සති අන්තයේ සියලුම බැංකු වසා දමා ඇත්තේ මෙවැනි තත්ත්වයක් ඇතිවේ යැයි උපකල්පනය කිරීමෙන් බවට මතයක් පසුගිය දිනවල සමාජය තුළ පැතිර ගොස් තිබුණි.

මෙම තත්ත්වය අවබෝධ කර ගැනීම නිසාදෝ පසුගිය සතියේ ගම්පහ මහලේකම් කාර්යාලයේ පැවැති උත්සවයකදී ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය නිසා බැංකු තැන්පතුවලට හෝ සේවක අර්ථසාධක අරමුදලේ මුදල්වලට කිසිදු හානියක් සිදු නොවන බවට විවෘත ප්‍රතිඥාවක් දීමට ජනාධිපතිවරයාට සිදුවිය.

බොහෝ දෙනාගේ අදහස වන්නේ ජනතාව පවතින තත්ත්වය පිළිබඳ අනවශ්‍ය බියක් ඇතිකරගෙන ඇත්තේ සිදුවන්නට යන දෙය පිළිබඳ පාරදෘශ්‍යභාවයක් නොමැතිවීම නිසා බවය. කරන්නේ කුමක්ද පිළිබඳ කලින් ජනතාව දැනුවත් කළා නම් මෙලෙස වාණිජ තොරතුරු කරළියට නොඑනු ඇතැයි යන්න බොහෝ දෙනාගේ අදහසය.

 මෙයට පෙර සිටි පාලකයන් කිසි දිනක ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලට නොයන බව පවසමින් උද්දච්චභාවයෙන් කටයුතු කළ බව මතකය. ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල ශ්‍රී ලංකාවේ වාණිජ බැංකු අවදානමක බව ප්‍රකාශ කළේ දැනට වසර හතළිහකට පෙරදීය. එයට නොඇසූ කන් ඇතිව සිටි පාලකයෝ දේශීය ණය අඩු කරන ලෙස කළ ඉල්ලීමද ප්‍රතික්ෂේප කළහ. සේවක අර්ථසාධක හා සේවක භාරකාර අරමුදල් අහෝසි කර ඒ වෙනුවට ස්වාධීන අරමුදලක් ඇති කරන ලෙස කළ ඉල්ලීමද ඉටු කළේ නැත. මෙම හැසිරීම නිසා ඉදිරියේදී ගැටලු පැන නැගීම ආරම්භ විය. අවසානයේදී රජයට ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලේ සහාය පැතීමට සිදුවිය.

2022 වසරේ අප්‍රේල් මැද වනවිට ශ්‍රී ලංකාව ජාත්‍යන්තර ණය ගෙවාගැනීමට නොහැකි බව විවෘතව ප්‍රකාශ කරන්නට විය. ඒ හේතුවෙන් ශ්‍රී ලංකා බංකොලොත් රාජ්‍යයක් බව නිවේදනය කෙරිණි. මේ නිසා ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලේ සහාය ලබාගෙන ණය ගෙවන වැඩපිළිවෙළක් ගැන සාකච්ඡා ඇරඹිණ. ජාත්‍යන්තර විශේෂඥ සමාගම් දෙකක් ගෙවිය යුතු ණය සහ පොලී පිළිබඳ විමර්ශනයක යෙදෙමින් සිටී. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස වාණිජ බැංකු ශක්තිමත් කිරීම සඳහා නැවත ප්‍රාග්ධනීකරණයක් යෝජනා වී තිබුණි. මෙම ණය ව්‍යුහය වෙනස් කිරීම එහි එක ආරම්භයකි.

මුදල් අමාත්‍යංශය නිකුත් කළ නවතම වාර්තාව පරිදි 2023 මාර්තු 31 දින වනවිට ලංකාවේ දේශීය විදේශීය මුළු ණය ප්‍රමාණය අමෙරිකන් ඩොලර් බිලියන 91.5 ක් වෙයි. මිලියන වශයෙන් ගත් කල මිලියන 91,567 කි. බිලියන 50 ක් දේශීය ණය වන අතර ලංකා විදුලිබල මණ්ඩලය වැනි රාජ්‍ය ව්‍යාපාර ලබාගන්නා ණය ද එයට අඩංගුය. විදේශ ණය ප්‍රමාණය බිලියන 36 කි. තවත් බිලියන 5.5 ක් මහ බැංකුව ලබාගත් ණයය. ඒ අනුව රජයේ මුළු ණය බිලියන 86 ක් වෙයි.

රජය කොතරම් ණය ගැනීම සීමා කරන බව පැවසුවද එහි සත්‍යතාවක් නොමැති අතර 2023 ජනවාරි සිට මාර්තු දක්වා මාස තුනේදී පමණක් අමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 6.8 කින් රජයේ ණය වැඩි වී තිබෙන බව මහ බැංකු දත්ත අනුව පෙනී යයි. මෙය වෙනත් වසරවලට සාපේක්ෂව මාස 3 තුළ ලබාගත් විශාල ණයකි. 2022 දෙසැම්බර් 31 වනවිට රජයේ මුළු ණය අමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 83.6 ක් විය. එයින් බිලියන 42.1 ක් දේශීය ණය වූ අතර විදේශීය ණයවල අගය බිලියන 41.5 කි. මෙම ණයවලින් බිලියන 7.11 ක් කපා හැරීමට රජය සූදානම් වෙයි.

රජය දේශීය වෙළෙඳපොළෙන් ණය ගන්නේ භාණ්ඩාගාර බිල්පත්වලිනි. මහ බැංකුවෙන් ණය ගන්නේ භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කර මගිනි. මෙයට අමතරව මහ බැංකුවෙන් අත්තිකාරම් ලෙසද මුදල් ණයට ගනී. 2023 මුල් මාස තුනේදී එසේ ගෙන තිබෙන ණය ප්‍රමාණය රුපියල් බිලියන 2218 ක් වෙයි. දේශීය ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීම ආරම්භ කර තිබුණද රජය ණය ගැනීම නවතා නොමැත. ඒ අතරතුරද ණය ගනී. මෙහිදී ඇතිවන ගැටලුව වන්නේ තව තවත් ණය ගනිමින් තිබෙන ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ ප්‍රයෝජනය කුමක්ද යන්නය. මෙය ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල රුවටීමට යොදන උපක්‍රමයක් දෝයි සැක පහළ වේ.

2022 මහ බැංකු දත්ත අනුව භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කර සහ බිල්පත්වලින් 31% ක් මිලදී ගෙන තිබෙන්නේ සේවක අර්ථසාධක අරමුදලෙනි. 2022 වනවිට නිකුත් කර ඇති මුළු භාණ්ඩාගාර බිල්පත් සහ බැඳුම්කරවල වටිනාකම රුපියල් බිලියන 12,872 ක් වන අතර ඉන් බිලියන 3954 ක් විවිධ අරමුදල්වල ඇති සේවකයන්ගේ මුදල් වෙයි. බිල්පත් සහ බැඳුම්කරවල ආයෝජනය කරන ඇති මුදල්වලින් 31% ක් සේවකයන්ගේ මුදල් වෙයි. මේ නිසා තම මුදල්වලට සිදුවන්නේ කුමක්ද යන්න පිළිබඳ සේවකයන් විපිලිසර වීම බලාපොරොත්තු විය යුත්තකි. වාණිජ බැංකුවලින් ගෙන ඇති ණය ප්‍රමාණය 29% කි. මෙම තත්ත්වය මත සාමාන්‍ය ජනතාවද තම මුදල්වල ඉරණම පිළිබඳ විමසිලිමත්ව සිටීම සාධාරණය. ඒ නිසා මෙම ණය ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය ගැන සොයා බැලීම ඉතා වැදගත් වේ.

I ජනතාවට බලපෑමක් නෑ

ශ්‍රී ලංකා වයඹ විශ්වවිද්‍යාලයේ ආර්ථික විද්‍යා හා සංඛ්‍යාන අධ්‍යයන අංශයේ මහාචාර්ය අමින්ද මෙත්සිල පෙරේරා පවසන්නේ ආණ්ඩුව ණය ප්‍රශස්තකරණය යනුවෙන් කරන්නට යන්නේ දේශීය ණයවල පොලිය අඩු කිරීම සහ ණය ගෙවිය යුතු කාල පරාසය දීර්ඝ කර ගැනීම නම් එයින් රටේ ආර්ථිකයට හෝ රටේ ජනතාවගේ ජීවන තත්ත්වයට එතරම් අහිතකර බලපෑමක් සිදු නොවනු ඇති බවය.

''ණය ප්‍රශස්තකරණය යනු හොඳ මට්ටමකට ගෙන ඒමක්. එය සහශ්‍ර සංවර්ධන ඉලක්කවලද අඩංගු සාධකයක්. අපේ රටේ ණය මෙතෙක් ප්‍රශස්ත මට්ටමක තිබුණේ නෑ. රටේ දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 128% ක් ණයයි. මෙයින් අදහස් කරනුයේ ණය ගැනීම වැරදියි යන්න නොවෙයි. මෙහි වරද ඇත්තේ ලබාගන්නා ණය නිසි ලෙස ආයෝජනය නොකිරීමයි. මෙතෙක් කල් අප කළ ඒ වරදේ ප්‍රතිවිපාකවලට අද මුහුණ දීමට සිදුව තිබෙනවා. ලබාගන්නා ණය සඵල කාර්යවල ආයෝජනය කරමින් එයින් ලැබෙන ආදායමෙන් ණය හා පොලී වාරික ගෙවිය හැකි නම් කිසි ගැටලුවක් ඇතිවන්නේ නෑ. එසේ නොවන විට ණය සේවාකරණය පිළිබඳ ප්‍රශ්න ඇතිවෙනවා. අද ණය පොලියෙන් 70% ක් පමණ ගෙවන්නේ අපේ ජාතික ආදායමෙන්. එවිට අවශ්‍ය වියදම්වලට මුදල් නැතිවෙනවා. ණය ප්‍රශස්ත මට්ටමකට ගෙන ආ යුත්තේ මේ නිසයි. මූල්‍ය අරමුදල කිව්වත් නැතත් එය කළ යුතු වෙනවා.

මෙහිදී මූල්‍ය ආයතන සිය කැමැත්තෙන් යම් ණය ප්‍රමාණයක් කපා හැරිය යුතු වෙනවා. ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල සමඟ එකතු වී ගෙවිය යුතු ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරන්නයි දැන් සූදානම. එහෙත් මුලදි රජය කීවේ විදේශ ණය ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය කරන බවක්. එහෙත් දැන් එය දේශීය ණයවලින් පටන් ගන්නයි සූදානම. මෙය Hair cut එකක්. මෙහිදී සිදුවන්නේ කපා හැරීමක් නොව පොලී අනුපාත ගැලපීමක් බවයි රජය කියන්නේ.

ලංකාවේ වෙළෙඳපොළ පොලී අනුපාතය වඩා විශාල අගයක් ගත්තා. එය ඉහළ නිසා පොලී අනුපාත අඩුකිරීම යහපත්. භාණ්ඩාගාර බිල්පත් වැඩිපුරම ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව සතුයි. මුද්‍රණය කරන බිල්පත් ආයෝජකයන් මිලදී ගන්නේ ඉතාම සුළු වශයෙන්. එසේ නොගන්නා විට වැඩි කොටස මිලදී ගන්න සිදුවන්නේ මහ බැංකුවටයි. මහ බැංකුව ඒවා මිලට ගෙන ආණ්ඩුවට මුදල් දෙනවා. ඉතින් භාණ්ඩාගාර බිල්පත්වලින් ගත් ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා කියන්නේ ආණ්ඩුව මහ බැංකුවෙන් ගත් ණය නොගෙවා සිටීමක්. එසේම භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කරවල විශාල ලෙස ආයෝජනය කර ඇත්තේ සේවක අර්ථසාධක අරමුදලේ සල්ලියි. සේවක අර්ථසාධක අරමුදල් පනත අනුව එම අරමුදලේ මුදල්වලට ලැබෙන්නේ 4% ක් වැනි අවම පොලියක්. ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණයෙන් සිදුවෙන්නේ එම පොලිය ගෙවීම හා වාරික ගෙවීම ප්‍රමාද කිරීම හෝ කපා හැරීමයි. එයින් අරමුදලට යම් බලපෑමක් වෙනවා. මෙයින් සිදුවන හානි පිළිබඳ සේවකයන් දැනුවත් වී නෑ.

ශ්‍රී ලංකාවේ ජනතාවගේ මූල්‍ය සාක්ෂරතාවය හෙවත් මුදල් වෙළෙඳපොළ පිළිබඳ දැනුම මෙයට පෙර තිබුණේ 35% - 40% අතරයි. දැන් එය 55% ට ඉහළ ගොස් තිබෙනවා. එහෙත් එය සමානුපාතිකව අඩු අගයක්. ඒ නිසා ඇතැමුන් මෙම තත්ත්වය උපයෝගී කරගෙන දේශපාලනය කරනවා. මේ නිසා තමා රට තුළ වැරදි මතයක් ගොඩනැගී ඇත්තේ. මෙය විශාල අරමුදලක් නිසා ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය මගින් දායකත්වය දරන සේවකයන්ට අගතියක් සිදුවන්නේ නෑ.

කෙසේ වුවත් බලාපොරොත්තු වන්නේ දේශීය ණය ප්‍රශස්තකරණය කිරීමෙන් පසු විදේශ ණයද ප්‍රශස්තකරණය කිරීමටයි. මෙම කටයුතු මගින් රජය බලාපොරොත්තු වන්නේ රට දැනට පත්ව ඇති බංකොලොත්භාවයෙන් මුදවා ගැනීමටයි. රටේ ආර්ථික වර්ධනය ධන අගයකට පරිවර්තනය කර ගැනීමට මෙමගින් හැකිවේ යැයි විශ්වාස කරනවා. 

මෙහි වරද වන්නේ මෙය කිසිදු විනිවිදභාවයකින් තොරව කඩිමුඩියේ කරන්නට යාමයි. එවිට ජනතාව බියට පත්වෙනවා. විශේෂ බැංකු නිවාඩුවක් ලබා දී හදිසියේ මෙය කරන්නට යාම ගැනත් ජනතාව බලන්නේ සැකයෙන් යුක්තවයි. ඒ නිසා පුද්ගලයන්ට ගෙවන පොලිය අඩු වෙනවා. ඒ වගේම බැංකුවල ඇති පුද්ගල තැන්පතු කපාගන්නවා ආදි වශයෙන් බොරු ප්‍රචාර ඇතිවීම නිසා ජනතාව බියට පත්ව සිටිනවා. ඔවුන් දැනුවත් කර නෑ.

එසේම මහ බැංකු අධිපති ජාතිය අමතා පැහැදිලි කිරීමක් කරන්න යාමද නුසුදුසු බව මගේ අදහසයි. එයද ජනතාව නොමග යාමට හේතු වෙනවා. මෙය විශේෂ බැංකු නිවාඩු දීලා හදිසියේ සිදු කරනවාට වඩා සාමාන්‍ය රාජකාරියක් ලෙසයි කළ යුතුව තිබුණේ. මේ වනවිට පොලී අනුපාත ඇත්තේ ඉහළ මට්ටමකයි. රජයට තිබුණේ වාණිජ බැංකු සමඟ සාකච්ඡා කර එය ප්‍රශස්ත මට්ටමකට ගෙන එන්නටයි.

මෙයින් සිදුවන එකම හානියක් වන්නේ බැංකු ලබන අති විශාල ලාභය අඩුවීමයි. ණය ප්‍රශස්තකරණය මේ අවස්ථාවේදී නැවතුණහොත් ණය ගෙවන්න සිදුවීමෙන් රජයේ වියදම ඉහළ යාම පාලනය කිරීමට බදු වැඩි කළ යුතු වෙනවා. එසේම රාජ්‍ය වියදමද කප්පාදු කළ යුතු වෙනවා. එසේ කිරීමට සිදුවුවහොත් ජනතාවට සිදුවන හානිය විශාලයි.''

I ජනතාවට විශාල බලපෑමක් ඇතිවෙනවා

ජාතික විද්වත් සංවිධානයේ ආර්ථික ප්‍රතිපත්ති සම්පාදන කමිටුවේ සභාපති ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලයේ මහාචාර්ය අනිල් ජයන්ත ප්‍රනාන්දු පවසන්නේ ආණ්ඩුව සිදුකරන්නට යන ණය ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය නිසා අනිවාර්යයෙන්ම සේවක අර්ථසාධක අරමුදලට සහ සේවක භාරකාර අරමුදලට මෙන්ම වාණිජ බැංකු තැන්පතුවලටද යම් ආකාර හානියක් සිදුවන බවය. ඔහු කියන්නේ ආණ්ඩුව ජනතාව රවටමින් මෙම කාර්යය කරන්නට යන බවයි. එසේ නොවේ නම් බැංකු වසා තබා ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය කරන්නේ ඇයිදැයි ඔහු ප්‍රශ්න කර සිටී.

''ආණ්ඩුව, මුදල් ඇමැති, මහ බැංකු අධිපති මෙන්ම අනිකුත් වගකිවයුතු බොහෝ අය කියන ප්‍රකාශ ගැන විශ්වාස කරන්න බෑ. මෙයින් ජනතාවට බලපෑමක් ඇති නොවනවා නම් ඇයි බැංකු වැහුවේ? ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේදී ඊ.පී.එෆ්, ඊ.ටී.එෆ්. අරමුදල්වලට අනිවාර්යයෙන් බලපෑම් ඇතිවෙනවා. ඒක නැහැයි කියන එක පට්ටපල් බොරුවක්. මෙතැනදී සිදුවන්නේ ප්‍රයෝගකාරී ලෙස ජතාව නොමග යැවීමක්.

අපි ජනතාවගේ තැන්පතුවලට හා පොලියට බලපෑමක් කරන්නේ නෑ කියලා තමයි ආණ්ඩුව හැමතිස්සෙම කියන්නේ. ඒ ප්‍රකාශයේ අර්ධ සත්‍යයක් තියෙන බව පවසන්න පුළුවන්. ආණ්ඩුව මෙහෙම කියන්නේ යම් අරමුණක් ඇතිවයි. ඇත්තටම ආණ්ඩුව ජනතාවගේ බැංකු තැන්පතු හෝ ඊ.පී.එෆ්. ඊ.ටී.එෆ්. සාමාජික මුදල් කපන්නේ නෑ කියලා සිතමු. ඒත් ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා නම් ආණ්ඩුව ගත්ත ණය මුදල් කපා දැමිය යුතු වෙනවා. එය වළක්වන්න බෑ.

ලංකා බැංකුවෙන් මහා භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කරවල තැන්පත් කර ඇති මුදල්වල නාමික අගය අඩු කරන්න පුළුවන්. එවිට ආණ්ඩුවේ ණය පංගුව අඩු වෙනවා. බැඳුම්කරවල පොලී අනුපාත අඩුකර ගැනීමෙන්ද ආණ්ඩුව ගෙවිය යුතු ණය පොලී ප්‍රමාණය අඩු වෙනවා. එසේම ගෙවිය යුතු කාලය දිගුකර ගන්නත් පුළුවන්. අවුරුදු 5 කින් ගෙවිය යුතු ණය මුදල අවුරුදු 10 කින් ගෙවන්නට කාලය දිගු කරගත හැකියි. මේ තුන් ආකාරයෙන්ම සිදුවෙන්නේ ආණ්ඩුවේ ණය බර සහ වගකීම අඩුවීමයි. ආණ්ඩුවේ ණය බර අඩු වෙනවාය කියන්නේ බැංකුවල ඇති වත්කම්ද අඩුවීමයි. එතැනදි තමා ජනතාවට පාඩු සිදුවන්නේ. ආණ්ඩුව මේ ගැන හොඳින්ම දන්නා නිසා තමා තමුන්ගේ වගකීමෙන් ඉවත්වන්න යන්නේ. ඒ නිසා බැංකුවලටත් පාඩු වෙනවා. කලින් උපයාගත් ලාභවලින් හෝ වෙනත් ක්‍රමවිධි උපයෝගී කරගෙන ඒ පාඩුව පියවා ගන්නවා යැයි කියන්න මේ ආයතනවලට කිසිදු සහතිකයක් නෑ. මේ වගේ පාඩුවක් පියවා ගන්න ඉදිරියට ගෙනා ලාභයක් නැති බව ඔවුන්ගේ ශේෂ පත්‍ර දෙස බැලූ විට අවබෝධ වෙනවා. ඒ නිසා පියවන්න පුළුවන් පාර්ශ්ව වෙත මේ අලාභයේ බර තල්ලු කරනවා. එයින් සිදුවෙන්නේ ඒ බර වක්‍රාකාරයෙන් ආපහු මහජනතාව වෙත පැමිණීමයි.

ජනතාවගේ තැන්පතු කපන්නේ නෑ කියලා ආණ්ඩුව කියන්නේ මේ ක්‍රමවේදය ගැන හොඳින් දැනගෙනයි. ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරනවා නම් ඒ පිළිබඳ පැහැදිලි සැලැස්මක් ඉදිරිපත් කරන්න ආණ්ඩුවට පුළුවන්කම තිබුණා. පාරදෘශ්‍ය හා විනිවිදභාවයකින් කටයුතු හැකියාව තිබියදී එසේ නොකර දින පහක් බැංකු වැහීම ගැන ප්‍රශ්නයක් තියෙනවා. ආණ්ඩුවට ගැටුමක් ඇතිකර ගන්න වුවමනාවක් තිබෙන බව එයින් පෙනෙනවා. ජනතාව කලබල වීම වළක්වා ගැනීමේ අරමුණෙන් තමයි බැංකු වහලා දාන්නේ. කිසිම සැලසුමක් නැතිව දින පහකින් ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කරන්නේ කෙසේද යන්න ප්‍රශ්නයක්. එය සංකීර්ණ ක්‍රියාවලියක්. ඇත්තටම ආණ්ඩුව මේ වැඩසටහන දැනටමත් හදලා ඉවරයි. මොන අංශද අකර්මණ්‍ය වෙන්නේ කියලා ආණ්ඩුව හොඳටම දන්නවා. මේ ක්‍රියාවලියේ කිසිම විදියක පාරදෘශ්‍යභාවයක් තියෙනවා කියලා අපට පේන්නේ නෑ. අවංකව කටයුතු කරනවා නම් දින පහක් බැංකු වහන්නේ මොකටද?

කොහොම වුණත් දේශීය සහ විදේශීය ණය ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණයකට යා යුතුමයි. ඒ ගැන තර්කයක් නෑ. ඒත් සිද්ධවෙන ක්‍රියාපිළිවෙළටයි විරුද්ධ විය යුත්තේ.''

 
I යසවර්ධන රුද්රිගූ